Balkan tur

Share
Balkan tur
Balkan anemone

I 1998 var vi på en rejse til Bosnien, hvor vi var heldige at bo privat hos en familie i Sarajevo.
Vi fik på den måde en personlig beskrivelse af baggrunden for krigen, som var afsluttet kun tre år tidligere (Dayton aftalen i 1995). 
Der var mange spor efter krigen, næsten alle huse havde skudhuller, flere broer var sprængt og landsbyer stod øde. Det gjorde et uudsletteligt indtryk på os. 

Vi har længe ønsket at vende tilbage, for at se hvordan landet ser ud nu, og snart har vi muligheden. Paw går på pension midt i august 26, og straks herefter rejser vi.
Da vi nu får god tid, nøjes vi ikke med at tage til Bosnien Hercegovina, men ønsker at besøge alle landene i Balkan.

Vi kører i vores gamle benzindrevne Renault Clio og planlægger turen undervejs